2021 ett händelserikt år i skogsprogrammet

14 februari 2022

2021 var på många sätt ett händelserikt år för Västerbottens regionala skogsprogram. Trots pandemin var det ett bra driv i genomförandearbetet. Vi har också upplevt ett fortsatt fantastisk stöd och stort deltagande från forskningen, förvaltningen, företag och intresseorganisationer. Det är vi mycket tacksamma för.

För att bibehålla och utveckla detta deltagande och engagemang kompletterades organisationen under 2021 med ett programråd (som ersatte den tidigare Skogslänetgruppen) och arbetsgrupper.

Under året drevs också flera aktiviteter och projekt där skogsprogrammet varit/är projektägare, t ex Jämställd skogssektor, Biologisk mångfald i Västerbottens skogar, två pilotstudier inom Barentssamarbetet och en kartläggning av värdekedjan skogsbruk–träindustri. Västerbottens regionala skogsprogram var också samarbetspartner i flera aktiviteter och projekt, t ex seminariet En hållbar framtid för en bättre vardag och EU-projektet SUPERB.

Under 2021 gjordes också ett omfattande arbete för att utveckla skogsprogrammets kommunikationskanaler. Framför allt handlade det om en ny visuell identitet och implementering av den på webb, nyhetsbrev, PPTs och sociala medier.

Klicka här för att läsa årsrapport 2021 för Västerbottens regionala skogsprogram